Gelezen boeken juli

Hallo iedereen! Inderdaad, gisteren kwam er nog een blogpost online en vandaag weer, wowie. Het leek me leuk om ook ongeveer na elke maand een overzichtje te plaatsen van al de boeken die ik in die maand gelezen heb. Hierbij wil ik even vermelden waarover de boeken gaan (vind ik niet zo gemakkelijk, want ik wil natuurlijk niets verklappen) en welke boeken ik zeker aanraad. Let’s start!

  • Twilight – Stephenie Meyer

20170728_152955-1-1

Ik denk dat jullie allemaal wel het verhaal kennen, maar moest dat niet het geval zijn, dan leg ik het eens kort uit. Bella verhuist en komt dus terecht in een nieuwe school, waar ze Edward Cullen ontmoet. Ze wordt verliefd op hem en komt erachter dat hij een vampier is. Dit zorgt ervoor dat Bella soms in gevaar verkeert.

Ik heb al de boeken van Twilight al gelezen in het Nederlands en ik heb ook alle films gezien, maar het staat op mijn to-readlijstje om al de boeken ook in het Engels te lezen. Ik was bang dat het misschien moeilijk zou lezen, maar dat is helemaal niet het geval. Ik had niet eens door dat ik in het Engels aan het lezen was en ik moet toegeven dat ik Twilight precies liever in het Engels lees. Een aanrader!

Het huis van de nacht: ontwaakt- P.C Cast & Kristin Cast
20170728_152441-1

De serie van ‘Het huis van de nacht’ is een van mijn favoriete boekseries. Het gaat over een vampierschool waar verschillende dingen gebeuren. Zoey is het hoofdpersonage, ze is begaafd met de verschillende elementen en heeft een goede connectie met de godin Nux. Ik wil niet te veel weggeven over deze serie, maar het is zo een aanrader! Er zitten goede moralen in, de vrouw speelt een grote rol en het is ook nog eens spannend.

  • Vermist – Helen Vreeswijk

20170728_152548-1

Enkele jongeren gaan op stage in de Filipijnen, maar komen nooit aan op de stageplaats. Ze worden ontvoerd en de meisjes worden verkocht aan een of andere oude stam in de jungle, omdat de stam met een vrouwentekort zit.

Ikzelf was niet zo een fan van dit boek, omdat het voor mij nogal onrealistisch aanvoelt, hoewel het wel zeker kan gebeuren. En ik weet het, dat na al mijn bovennatuurlijke boeken. XD Ik weet niet, er is iets aan dit boek dat mij gewoon niet zo bevalt, en dit terwijl ik wel een enorme fan ben van Helen Vreeswijk!

  • De selectie – Kiera Cass

20170728_153136-1

Bij de selectie krijgen 35 meisjes de kans op een beter leven door het hart te winnen van de prins Maxon. America Singer wordt geselecteerd, maar is daar niet zo blij mee, omdat ze al een liefde heeft. Maar als die het uitmaakt en ze de prins ontmoet, begint ze er anders over te denken.

Dit boek leest als een trein en vind ik een echte aanrader. Het is het eerste deel van een serie en ik kan niet wachten om de rest van de boeken te lezen! Het doet me een beetje denken aan ‘The Hunger Games’, omdat er vaak een grote kloof is tussen arm en rijk, maar het verhaal zelf is totaal anders.

  • Paper towns – John Green

20170728_153246-1

Dit boek stond al lang op mijn to-readlijstje, vooral omdat over dit boek een film is gemaakt waarin Cara Delevingne meespeelt en het een boek is van John Green, duh. Na een vreemde nacht waarin Quentin door haar wordt meegesleurd, verdwijnt Margo de volgende ochtend.Wat volgt, is een zoektocht naar haar en Quentin vindt overal hints van Margo.

Dit boek raad ik zeker aan, want er waren momenten dat ik echt luidop lachte met wat er gebeurde (en op dat moment lag ik op het strand, beetje gênant) en het is ook gewoon goed geschreven. Er zitten verschillende waarheden in en soms word je echt geraakt door wat er gezegd wordt. Ik wil zeker eens de film zien!

  • Doodsakte – Robin Cook

20170728_152702-1

De boeken van Robin Cook zijn van een hoger niveau vind ik, want er worden vaak moeilijkere termen gebruikt en je komt ook veel te weten over de medische wereld (hier stamcellen). Dat laatste vind ik heel erg interessant. Ik probeerde alles te begrijpen wat er gezegd werd en daardoor las het boek wat minder vlot. Dit boek gaat over een meisje Pia dat een stageplek bemachtigd heeft in een laboratorium van dr. Rothman en Yamamoto, die bezig zijn met een onderzoek naar stamcellen. Als deze twee mannen plotseling ziek worden en sterven, denkt iedereen dat dit een spijtig ongeluk op het werk was, maar Pia denkt daar anders over en gaat op onderzoek uit.

Dit boek was spannend, hoewel het niet zo vlot las. Ik moet zeggen dat ik nog wat meer verwacht had, maar ik vond het toch geslaagd!

  • De woorden van zijn vingers – Marian De Smet

20170728_153326-1

Altijd als mij gevraagd werd wat mijn favoriete boek was, dan antwoordde ik ‘De woorden van zijn vingers’. Het was al zo lang geleden dat ik dit boek had gelezen, dus besloot ik om het nog eens te lezen en erachter te komen of het boek het inderdaad waard is om mijn lievelingsboek te zijn. En dat is het zeker!

Dit boek gaat over een dove jongen Rembrandt dat een meisje Clara ontmoet. Ze worden verliefd, maar het is niet allemaal vanzelfsprekend, want Rembrandt sluit zich vaak af, omdat hij het verleden niet kan loslaten.

Het boek is totaal niet melig en het is zeer aangrijpend. Op een bepaald moment werd ik zelfs heel emotioneel, maar het is zo mooi! Iedereen zou het eens moeten lezen. Het laat je beseffen hoe het leven van een doof persoon is en dat dat niet zo gemakkelijk is. Het geeft me zelfs motivatie om ooit gebarentaal te leren!

Welke boeken heb jij onlangs gelezen? Als je het graag zou willen dat ik iets uitgebreider schrijf over een bepaald boek, mag je me dat altijd laten weten! Bedankt voor het lezen van deze blogpost en tot de volgende. 🙂

5 Replies to “Gelezen boeken juli”

Geef een reactie

