Hetero pride day?

Hallo iedereen!

Onlangs was de hashtag #heteroprideday trending op Twitter en ik vroeg me af wat jullie denken over een pride day voor hetero’s? Ik wil er graag een blogpost aan wijden dus daarmee dat ik even wil weten wat jullie hierover denken.

Groetjes xx

2 Replies to “Hetero pride day?”

  1. Om heeeeeeel eerlijk te zijn, vind ik een heteroprideday onterecht. Zulke dagen en evenementen die ons trots laten zijn op onze huidskleur, geslacht of seksualiteit zijn bedoeld voor minderheden. Uiteraard mogen we als hetero’s trots zijn op onze seksualiteit, iedereen mag trots zijn, maar pride day is voor minderheden. En het gaat hier om onderdrukte minderheden. Heterorelaties zien we overal, letterlijk overal, wij krijgen al genoeg aandacht. Veel van de LGBQT gemeenschap kunnen niet trots zijn, krijgen een stigma en in sommige landen blijft het strafbaar. Moeten we nu ook nog geëerd worden zoals minderheden? Dat is maar mijn mening 🙂 ik kijk uit naar je blogbericht 😀

    Like

  2. Ik denk dat dat heel vlot naar het sarcastische gaat. Ik ben niet per definitie fan van halfnaakte over the top mannen op een boot in een gracht, maar het hoeft ook niet belachelijk gemaakt te worden door hetero’s (en dat klinkt best lomp maar zo bedoel ik het dus niet leve hetero’s etc).
    Denk dat het nog te vroeg is om dat te doen. Veel oudere homo’s en lesbo’s kennen de tijd van onder politie begeleiding naar een café en naar huis nog heel goed. Hoewel ik het geluk heb geboren te zijn in een tijd dat het allemaal wel kon, ben ik mishandelt op de middelbare school en ik spring heus niet op de kast (flauw) maar bedenk wel dat dit een beetje een heikel dingetje kan zijn.

    Like

Geef een reactie

