Afgestudeerd

Het is zover! Mijn tijd op de middelbare school zit erop.

IMG_20170629_160308_419

Maandag kregen we het officiële berichtje waarin onze klastitularis ons liet weten of we geslaagd waren. En ja hoor, ik ben geslaagd! Ik heb heel wat stress gehad en je kan niet geloven hoe blij ik ben dat het eindelijk voorbij is. Versta me niet verkeerd; ik heb een fantastische schooltijd gehad in het middelbaar. Er waren natuurlijk ook veel ups en downs, maar dat is gewoon het leven. Het laatste jaar begon wel wat een beetje te veel van het goede te zijn, want iedereen was het gewoon beu. De school, de taken, de toetsen en examens en zoveel meer.

Ik ben afgestudeerd in de richting Latijn Wiskunde en ik ben zo blij dat het me gelukt is. Vele mensen zullen misschien denken dat het middelbaar niet veel voorstelt in je leven, en waarschijnlijk is dat ook zo, maar nu voelt dat wel zo. Ik vind dat ik trots moet zijn op wat ik bereikt heb, want toen ik 2 jaar geleden koos om toch een wiskunderichting uit te gaan, was mijn familie het daar niet echt mee eens. Maar nu heb ik bewezen dat ik het toch kon. Ik vond deze quote terug, een quote die ik 2 jaar geleden maakte en die ik steeds in mijn gedachten hield. Blijf steeds geloven in jezelf, ook al is dat niet makkelijk.

20170628_124412

Ik vat het nog niet helemaal dat het echt voorbij is, die tijd van het middelbaar. Ik herinner me nog perfect de eerste dag dat ik een stap zette in de middelbare school. Eng vond ik dat behoorlijk eng, want ik kende helemaal niemand in mijn klas. Maar als ik nu terugkijk, heb ik daar wel mijn beste vrienden leren kennen. We hebben vele mooie momenten, maar ook minder mooie, beleefd en ik denk niet dat ik het anders zou doen of willen, als ik het middelbaar kunnen overdoen. Ik ben er gegroeid, maar het is tijd om een hoofdstuk af te sluiten. Nu is het tijd voor iets anders!

Eerst heb ik 3 maanden vakantie en daarna begin ik aan een studie aan de universiteit. Daar zal je zeker nog wat over lezen. Maar voor nu is het even tijd om alles terug op een rijtje te zetten en te ontspannen, ook op blogvlak. Zodat ik er nadien weer volop voor kan gaan!

24 Replies to “Afgestudeerd”

Geef een reactie

