Siena en Rome

Hallo iedereen! Vandaag ben ik terug met een tweede post over mijn Italiëreis. Heb je de eerste gemist? Dan kan je deze hier lezen.

Onze volgende stop was in San Gimignano, ofwel een plaats waar een stukje van een film van Twilight is opgenomen. Jammer genoeg heb ik hier geen foto’s van. Als fan van Twilight is het wel eens fijn om dat te zien, maar voor de rest was er niet zo veel meer te zien. We kwamen er ook nog andere Belgen tegen, wat nog wel grappig was.

Daarna zijn we naar Siena gereden. Daar zagen we een Dom die heel indrukwekkend was. Deze had ook een fantastisch mooie vloer, wat je misschien gezien hebt, als je mij volgt op Instagram (@giveasmileeveryday) 😉 .

In Siena heb ik ook een vloeibare highlighter gekocht. Review volgt!

Er is ook een groot plein, genaamd de Palazzo Pubblico. Het was geweldig mooi weer dus we hebben hier ons middagmaal, een pizza natuurlijk, opgegeten. Op dit plein liep ook een kindje rond dat net kon stappen samen met zijn/haar ouders. De jongens van onze school waren wat met elkaar aan het voetballen en dat kindje kwam aangewaggeld en pakte de bal op. Dat was zo schattig! Het kindje heeft nog wat schattige dingen gedaan, zoals gaan wandelen met iemand zijn chihuahua, en heel het plein was ernaar aan het kijken. De ouders waren zo trots als een pauw. Het lijkt me een verhaaltje dat die ouders nog vaak aan hun kinderen zullen vertellen.

Die avond zaten we in een of ander vreemd hotel en ik vertrouwde het daar niet zo. Op de gang liepen Spaanse jongens rond die je altijd aanspraken (er wou zelfs iemand van hen op de kamer gaan bij iemand van onze school). Er was ook een beetje drama in de groep (niet bij mijn dichte vrienden, maar toch) en ik was moe; ik had eigenlijk een beetje last van heimwee. Ik had gezegd tegen mijn vrienden waarmee ik op de kamer sliep, dat ik ging gaan slapen omdat het allemaal wat teveel werd en zij begrepen mij, want enorm deugd deed. Ik wou wel dat zij gewoon deden wat ze wilden doen en dat hebben ze ook gedaan. Ik zat dus alleen op de kamer en ik had de deur op slot gedaan, omdat ik die mensen op de gang niet zo vertrouwde en omdat ik paranoia ben. Mijn kamergenotes hadden de kaart mee, dus na een aantal minuutjes viel het licht uit. Dat werd dus douchen in het donker!

Daarna ben ik in mijn bed gaan liggen en heb ik nog wat met iemand gestuurd die niet mee was op reis, wat heel fijn was, en toen ben ik even gaan slapen. Ik dacht toch dat dat even was, maar toen ik wakker schoot had ik al een uurtje geslapen. Mijn kamergenotes waren hard op de deur aan het kloppen en mijn naam aan het roepen. Ze konden niet binnen, omdat ik de deur op slot had gedaan en je kon deze blijkbaar ook niet open doen met de kaart. Ze hadden al 20 minuten staat kloppen en roepen, maar ik lag zo diep te slapen dat ik het niet had gehoord. Ja, daar hebben we nog lang mee gelachen.

De volgende dag zijn we vertrokken naar Rome en toevallig was daar een marathon, dus er was superveel volk. Bovendien regende het zo hard, dat ik het tot in mijn schoenen kon voelen. Ik heb uit noodzaak zo een plastieken poncho gekocht. Het kon me niet schelen dat ik eruit zag als een wandelende vuilniszak.

In Rome zagen we het Capitool, het Forum Romanum en het Colosseum. Als iemand die al 6 jaar Latijn doet, was dit toch wel speciaal. Je zag de verhaaltjes voor je tot leven komen. We hebben wel minder gezien door de regen, ik heb nog nooit zo een regen meegemaakt, maar wat we gezien hebben was wel plezierig!

Zijn de foto’s nog steeds scherp? Laat me weten als dit niet zo is, dan kan ik er iets aan veranderen.

Het hotel waar we die avond sliepen, was één van mijn favorieten. Er zaten ook veel Belgen, wat wel grappig was. Het ontbijt in dat hotel was gewoon de hemel!

De volgende ochtend stond er een tweede dag Rome op de planning en deze keer was het wel mooi weer. ’s Ochtends hebben we een paar uur aangeschoven om naar het Vaticaans museum te gaan. Het was wel eens fijn om te zien, maar ik vond het toch lang aanschuiven. We hebben terwijl we in de rij stonden enkele spelletjes gespeeld om het plezant te houden en dat is ook gelukt!

Tijdens de middag kregen we vrij en na een paar dagen elke dag Italiaans te eten, zijn we gewoon naar de McDonalds gegaan en het heeft ons gesmaakt, dat kan je niet geloven. Daarna zijn we eens een kijkje gaan nemen in het Pantheon en zijn we naar het St-Pietersplein geweest. Daar zag je de St-Pietersbasiliek, waar we ook naar binnen zijn geweest. En ja inderdaad, dit is de plaats waar de paus zijn toespraken doet en zegen geeft. En neen, ik heb hem niet gezien. 😛

Dan zijn we met de metro terug naar hetzelfde hotel gegaan en hebben we gegeten, nog steeds met pasta als voorgerecht. Na het eten zijn we terug naar Rome stad gegaan. Daar was onze eerste stop de Trevifontein. Deze was zo mooi en het kabbelen van het water vond ik geweldig! En natuurlijk heb ik er een muntje ingegooid. 🙂

Daarna zijn we ergens naar een plein geweest waar we iets meer dan 2 uur vrij kregen, om de cafécultuur op te snuiven, als je begrijpt wat ik bedoel. Om te drinken dus. En daar ben ik absoluut niet zot van. Er was ook een meisje van onze groep die ik heb leren kennen op de reis die op het moment dat we toekwamen op het plein aan het bellen was met haar moeder en toen ze aflegde, was ze aan het wenen. Ik ging naar haar toe en kwam erachter dat ze enorm last had van heimwee. Ja, op deze reis heb ik echt vrienden gemaakt!

We hebben nog wat gepraat en zijn uiteindelijk op een terrasje gaan zitten, waar we wat hebben gedronken, maar zonder alcohol. dat was wat anders dan de rest van de groep. Ik denk van de 70 mensen dat er maximum 10 niets hadden gedronken. Een jongen dronk anders nooit, maar die avond had ie dat wel gedaan, 3 cocktails, waardoor ie helemaal van de wereld was. Hij moest ondersteund worden door verschillende andere leerlingen. En we moesten heel de weg, iets minder dan een uur, terug LOPEN naar het hotel. Op stap met enkele dronken mensen is niet echt iets wat ik graag doe. Ik voel me er wat ongemakkelijk bij. Maar achteraf hebben we wel nog lang gelachen met de dingen die die nacht zijn gebeurd.

Zo dat is het tweede deel van mijn reis naar Italië! Hopelijk vonden jullie het een beetje leuk. Je mag ook altijd iets vragen als je je iets afvraagt. Groetjes

9 Replies to “Siena en Rome”

Geef een reactie

